Навчальні матеріали

Тренінгове заняття «Лідер та його команда»

Хід заняття.

1.     Обговореня правил роботи та спілкування у групі.
2.     Гра-розминка «Хто я?»
Гра, що дозволяє презентувати себе як особистість, свої індивідуальні особливості. Учні записують на папірцях 10 відповідей на запитання: «Хто я?».
3.     Вправа «Асоціативний ланцюжок»
Учні разом із ведучим сідають у колю і називають асоціації, які викликає людина, що сидить праворуч. Наприклад, «Оленко, якби ти була книжкою, то «Українською літературою»; «Богдане, якби ти був автомобілем, то сріблястим «Опелем» і т. д. По закінченні вправи кожен висловлює і обґрунтовує свою згоду-незгоду з озвученим порівнянням.
4.     Вправа «Вміння слухати і чути»
Учні стають у коло. Кидаючи один одному м’ячик називають їстівні та неїстівні предмети. Якщо річ їстівна та м’яч слід зловити, якщо ні – то кинути. Обговорити чи легко чути один одного.
5.     Вправа «Атоми»
Як відомо, атоми можуть перетворюватися на молекули – більш складні утворення, які складаються з кількох атомів. В молекулі може бути і два, і три, і п’ять атомів. Гравці за командою ведучого мають створити «молекулу», тобто кілька гравців мають взятися одне за одного. Якщо ведучий каже: «Три!», це означає, що три гравця – «атома» зливаються в одну «молекулу». Далі змінює кількість на два, чотири і т.д.
Таким чином формуються команди для наступної гри.
6.     Вправа: «Аплодисменти по ланцюжку»
Аплодисменти поступово «доповнюються»: спочатку починає аплодувати учасник, що сидить з правого боку перший, потім до нього приєднується другий, до них – третій, четвертий і так далі…, як тільки дійшли до моменту, коли аплодують всі присутні, зменшення оплесків відбувається в зворотньому порядку.
7.     Методика  „Аукціон”
Перед початком кожному з учасників ведучий роздає по 10 жетонів і повідомляє, що їх можна обміняти на той чи інший лот. Максимальна кількість лотів — 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти, ціна яких вища, ніж один жетон. Якщо учасник використає всі жетони, він уже нічого не зможе купити. В одному лоті на продаж одночасно виставляються дві цінності* Учасник може вибрати одну з них або нічого не купити. Назву того, що він готовий купити, він пише на жетоні й відкладає як використаний. Свій вибір треба робити швидко. Перехід до наступного лота означає, що попередній знято з торгів. Після того як ведучий пояснив правила, називаються пари лотів, виставлених на продаж. Асистенти з числа учасників стежать за ходом гри.

У заключному коментарі ведучий звертає увагу на те, що ситуації вибору життєвих цінностей досить різноманітні й часом є дуже складними. Для будь-якої людини, зокрема й лідера, надзвичайно важливо навчитися робити вибір і нести за нього відповідальність.
Перелік лотів
1. Хороша квартира або будинок (1 жетон)  
2. Новий спортивний автомобіль (1 жетон)
3. Відпочинок у будь-якому куточку планети протягом одного місяця з найкращим другом (2 жетони)      
4. Наступний щабель здобутті освіти (2 жетони)
5. Стрімка політична, громадська або наукова кар'єра (2)       
6. Можливість постійного самовдосконалення (2)
7. Хороша сім'я (2)     
8. Підприємство, що приносить високі прибутки (2)
9. Займатись улюбленою справою (3)   
10. Світова слава, визнання (3)
11. Чиста совість (2)   
12. Успіх будь-якою ціною (2)
13. Матеріальне благополуччя (1)        
14. Повага і визнання соратників та послідовників (1)
15. Керувати і розпоряджатися (2)        
16. Працювати в команді однодумців (3)
17. Стрімка кар'єра завдяки випадку (2)        
18. Поступове сходження до успіху шляхом постійного самовдосконалення (2)
19. Довгі роки життя (3)      
20. Міцне здоров’я (2)
8. Вправа «Контрабандисти»
Учасникам пропонують заховати якусь річ та обирають із числа бажаючих двох митників, які повинні визначити у кого «контрабанда».
Обговорення відбувається на основі важливості розвивати у собі вміння зчитувати невербальну інформацію.
9. Вправа «Мафія і мирні жителі»
Учасникам роздають гральні карти. Ті учасники, у яких виявились тузи - є мафієї. Завдання мафії знищити мирних жителів. Завдання мирних жителів вціліти та викрити мафію.
Обговорення відбувається на основі важливого вміння переконати партнера у своїй правоті.
10. Вправа «Електричний струм»
Гравці сідають, беручись за руки та утворюючи коло. Ведучий стоїть у центрі кола і спостерігає за грою. Зміст її такий: перший гравець стискає гравцеві-сусіду праворуч руку, той передає імпульс стискання наступному. Таким чином, «ланцюжком» гра продовжується. За сигналом «Стоп!» гру зупиняють, а ведучий повинен відгадати, хто саме останній стиснув руку сусідові. Якщо відгадав, ведучим призначається той, кого назвали. Якщо ведучий припустився помилки, то він продовжує своє спостереження.
11. Вправа «Гуси лебеді»
Учасникам зачитують факти і просять після кожного зачитаного факту зробити висновки.
1. Змахуючи крилами, кожна гуска створює додаткову підіймальну силу для тієї гуски, що летить попереду. Летячи у формі літери “V”, зграя може подолати за день відстань принаймні на 70 % більшу, ніж тоді, коли кожен птах летів би сам.
Людям теж треба шукати шляхи і способи, як рухатися разом, і співпрацювати один з одним так, щоб досягти спільної мети швидше і легше.
2. Кожного разу, коли гуска виходить за межі ключа, вона відчуває, як важко летіти проти вітру самій, і швидко повертається у ключ.
Якщо люди будуть мати стільки ж здорового глузду, як гуси, будуть співпрацювати з тими, хто йде в одному з ними напрямку, їм легше буде долати життєві перешкоди.
3. Коли вожак стомлюється, він відступає назад й інша гуска займає його місце попереду ключа. Виконувати важку роботу для своєї групи вигідно всім.
Варто виконувати складні завдання по черзі та розділяти обов'язки керівника. Так само, як гуси, люди залежать один від одного, від здібностей та унікального поєднання можливостей, талантів і ресурсів кожного.
4. Ті гуси, що летять позаду, кричать, підбадьорюючи тих, які спереду, і втримуючи темп.
Нам варто прагнути того, щоб наші коментарі були позитивними. У тих колективах, де панує взаємопідтримка, робота продуктивніша. Ми повинні прагнути коментарів, що йдуть від серця та щирих переконань одного, щоб підтримати глибинні почуття іншого, оскільки тільки така похвала є найбільш ефективною підтримкою.
5. Коли гуска слабне чи поранена, відстає від ключа, дві інші невідступно летять за нею, щоб допомогти й захистити її. Вони залишаються з нею, поки вона не зможе летіти чи помре. Лише після цього вони вирушають далі, самі або з іншим ключем, поки не наздоженуть свою групу.
І якщо в людей є хоча б стільки ж здорового глузду, як у гусей, вони підтримуватимуть один одного протягом усього життєвого шляху.
Після цього обговорюють необхідність та важливість командної роботи для досягнення успіху.
12. Вправа «Потисни руку тому, хто навпроти»
Учасники встають у дві колони один напроти одного. За командою ведучого їм слід підійти один до одного, потиснути руку і сказати «Дякую тобі за… (наприклад, спільну роботу, за приємне спілкування або комплімент тощо). Так учасники змінюють один одного поки не обійдуть коло і кожен не отримає комплімент на свою адресу.

Завершення роботи тренінгу у колі. Обговореня, зворотній зв’язок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий